Interesse in een van deze Piaggio scooters? Klik op de foto van de scooter voor meer informatie of neem contact met ons op via onderstaand contactformulier!
Piaggio scooters
De geschiedenis van Piaggio scooters in het Italiaanse bedrijfsleven alsmede mobiliteit gaat al ver terug. In 1882 opende Enrico Piaggio een fabriek voor de productie van scheepsbenodigdheden. Dit werd gevolgd, twee jaar later, door de oprichting van Piaggio & C door Rinaldo Piaggio die vanaf 1889 ook in de treinsector actief wordt.
Het bedrijf betreedt in 1916 de luchtvaartsector en vervolgens de tweewielersector. In 1964 worden de twee divisies gesplitst in luchtvaart (I.A.M. Rinaldo Piaggio) en tweewieler (Piaggio & C) ,twee afzonderlijke bedrijven. Piaggio scooters zal later bekend worden als het bedrijf dat de Italiaanse mobiliteit een boost geeft in de economische piek in die jaren met een serie van zeer succesvolle producten die vanaf 1960 op de markt werden gebracht.
De Ciao, de voorvader van de moderne brommer kwam voor het eerst op de markt in 1967. Tussen 1990 en 1994 bracht Piaggio de Sfera op de markt. De eerste scooter die voorzien was van kunststof bodywork. Deze werd gevolgd door de Hexagon, een mijlpaal in het maxiscooter segment. Tussen 1973 en 1988 was de Bravo, een brommer, een groot succes. Een reeks van nieuwe producten werd geintroduceerd door Piaggio scooters, zoals de Cosa, Superbravo en Grillo.
Ontwikkeld als 50cc brommer in 1997, veroverde de Liberty meteen een plek op de scootermarkt als innovatief product van Piaggio scooters. De Liberty werd snel een van de meest populaire ‘high-wheel’ scooters op de markt. Eigenschappen die aan dat succes bijdragen: een jonge en dynamische lijn, uitstekende bouwkwaliteit en een competitieve prijs. In zijn categorie viel de scooter op door de doordachte details.
De Beverly maakte zijn debuut in 2001, een extreem wendbare scooter, betrouwbaar en veilig, daardoor een revolutie op de scootermarkt. Al snel werd de Beverly de absolute leider in verkoopaantallen in dit zwaarbevochten segment. Het jaar daarop werd de scooter geheel vernieuwd, zowel techniek als styling. De scooter toonde een nieuwe en onderscheidende ‘look’ en afwerking op hoog niveau. Zoals altijd gekoppeld aan de garantie van veiligheid en prestaties. In 2012 werd de modellenlijn van ‘high wheel’ scooters verrijkt met een nieuw model – de Beverly Sporttouring, uitgerust met een 350cc motorblok (compact als een 300c maar met prestaties van een 400cc)- die de klasse en de elegantie van de Beverly in een sportieve versie vertaalde. De nieuweling van Piaggio scooters is de eerste scooter uitgerust met ABS/ASR om het volledige potentieel van de scooter te kunnen benutten met de garantie op volledige veiligheid
De Piaggio MP3 is een driewielige scooter die uitgerust is met een innovatief systeem dat stabiliteit en grip biedt die niet te behalen zouden zijn met een tweewielig voertuig. Gecombineerd met aanzienlijke prestaties en wendbaarheid levert dit vervolgens ook nog maximaal plezier. Met deze ingredienten heeft de MP3 groot succes sinds de lancering in 2006 door Piaggio scooters. Het gebruik van drie wielen, twee aan de voorzijde, een achter, was een revolutionaire technische ingeving die heeft geleid tot een herdefinitie van het concept van dynamische stabiliteit.
Dit recept heeft meerdere versies voortgebracht over de jaren die de brede inzetbaarheid van het product onderstrepen. Ondermeer een hybride versie, de eerste scooter ter wereld met een parallel hybrid drive en plug-in technologie. Maar ook de MP3 YOUrban die een meer stadsgericht en ‘casual’ gebruik voor ogen heeft zonder de gebruikelijke veiligheidseigenschappen van de MP3 uit het oog te verliezen.
In 2007 werd de Piaggio HyS (Hybrid Scooter) gelanceerd door Piaggio scooters. Een prototype met hybride aandrijving met de potentie om een revolutie te ontketenen in ‘urban mobility’. Leverbaar in drie verschillende prototypes gebaseerd op de modellen van Vespa LX, X8 en MP3, combineert de Piaggio Hybride scooter een conventionele verbrandingsmotor met lage uitstoot met een 0-emissie elektrische motor
In 2012 kwam Piaggio scooters met de nieuwe Piaggio X10, direct met drie verschillende motoren (125, 350 en 500), om aan diverse woonwerkeisen tegemoet te komen. De nieuwe X10 maakt van woonwerkverkeer een dagelijkse luxe en zet het merk terug op de kaart in het Granturismo segment. De X10, een origineel uithangbord op twee wielen, bedoeld voor scooterrijders die een maximum aan comfort wensen met Italiaanse elegantie, biedt moderne, slanke en aantrekkelijke lijnen ontworpen in de windtunnel, gecombineerd met een rijke uitrusting en puike prestaties.